Följ oss

Cancelkultur och livrädda företag

Underhållning

Cancelkultur och livrädda företag

Cancelkultur och livrädda företag

Ytligare en kändis som ska få möta allmänhetens skoningslösa vevande. Influencern Margaux Dietz, 32, publicerade en kontroversiell video på sin Youtube-kanal där hon filmade och skrattade åt en man som låg utslagen utanför hennes lägenhetsdörr.

Kritiken blev massiv på sociala medier, och Dietz tog därför ner videon och bad sedan om ursäkt i ett inlägg på Instagram. 

I klippet bar hon kläder av märket Stronger, som hon har haft ett reklamsamarbete med.

Men nu är det slut med det. Klädföretaget väljer att bryta med influencern 

Jisses vad folk älskar att att gotta sig i kändisars olycka, cancelkulturen är skoningslös och  alla människor som engagerat sig i detta på sociala medier, anstränger sig till det yttersta att nå alla Margaux Dietz samarbetspartners är helt galet. Finns inte en chans att alla dessa personer egentligen bryr sig, dem vill bara vara med i hets-tåget och se hur det fullständigt brinner!

Hur vet jag det? för jag är likadan, satan i gatan vad det intresserar mig när den perfekta fasaden spricker och jag läser frenetiskt horderna av inlägg från ensamstående förortsmorsor och wannabe-influencers som vill hoppa på PK-tåget för lite mer följare 😏, längre ner ser ni mitt egna tappra försök, tycker det är fascinerande att ingen drar i nödbromsen på ett sånt iq-befriande beteende.  

Jag är helt ointresserad av kändisar förutom när de gör bort sig eller går bort. 

Strongers samarbete med Margaux Dietz

Till något som stör mig är företagen bakom dessa influensers, samarbetspartners ( Stronger ) som bekvämt ridit ryggsäck på Margaux Dietz och kastat pengar på henne, gjort allt för att rå åt sig uppmärksamhet gör nu allt de kan för att se över sin skademinimering och faller givetvis för trycket och droppar Margaux Dietz som en påse skit. 

Håller med om att företag inte kan samarbete med vem som helst efter vad som helst. håller också med om att Margaux Dietz ska få äta grus ett tag och känna av konsekvenserna från ett vidrigt beteende.

Tycker dock att de flesta företagen är för fega för att ta fighten, respekterar inte företag som viker sig så lätt, ni ska kunna stå starkare i stormen, rid ut stormen istället för att vika er och falla ihop som livrädda småbarn. Förklara er syn på saken och kritisera handlingen, förklara att Margaux Dietz gjort fel men är en uppskattad samarbetspartner sen flera år och att ett misstag, även av den här kalibern inte förändrar er totala syn på Margaux Dietz och att samarbetet kvarstår.

Det hade varit tufft, kritiken hade haglat in men personligen hade jag respekterat ett företag som står starka och håller sina anställda, samarbetspartners, leverantörer etc  under sina vingar när det stormar. *Givetvis inte för vilken gärning som helst.

@kungholm

Noll empati för mannen som skadad sig och däckat utanför porten @margauxdietz #fördig#fördigsidan

♬ originalljud – David Holm
David Holm

Big swinging dick at the cracker factory

Klicka för att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Fler artiklar i Underhållning

Till toppen