Känslobarometern mot Brynäs..
I lördags anordnade Brynäs IF en hyllningsmatch för legendaren Börje Salming som olyckligt gick bort efter en lång kamp mot sjukdomen ALS. Denna hyllning har väck starka känslor runt om på sociala medier inte för hyllningen i sig själv som var något av det finaste som vi sett i en svensk hockeyarena sen jag vet inte när. Jon Henrik Fjällgrens sång lämnade nog inte ett öga torrt när vepan hissades i taket.
Men tyvärr har allt detta hamnat i skymd undan när alldeles för mycket energi har lagt på Brynäs fadäs när det kom till den special tryckta retro tröjan släpptes för hutlösa 1499 kronor och där inte ens 10 procent av denna summa tillföll Börje Salmings ALS stiftelse.
Med tanke på de senaste årens skandaler som drabbat föreningen så kan man tycka att det är rent utsagt korkat att inte skänka mer av försäljningen av just dessa tröjor. Jag personligen fick känslan att Brynäs försökte tjäna pengar på detta mer än att faktiskt bidra till att hjälpa forskningen kring ALS.
Känslobarometern hoppade dock upp och ner för när allt kommer omkring så är detta ett världsligt bekymmer som ska komma i skymundan då Brynäs faktiskt drog in makalösa 9 miljoner till stiftelsen och det var under ceremonin väldigt svårt att ha en tråd av negativitet kvar i kroppen.
Nästa gång ni faktiskt ska göra nåt bra i Brynäs snälla tänk på ert rykte i sociala medier och ge inte oss motståndarsupportrar nåt så enkelt som en tröja att kasta skit på, offra marginalen på tröjan och hämta hem det i långsiktig goodwill istället.

